Vandaag is het internationale vrouwendag. We staan stil bij de genderongelijkheden die jammer genoeg nog bestaan anno 2021. De loonkloof is nog steeds te groot, nog steeds zijn er een pak minder vrouwelijke CEO’s dan mannelijke. Het beeld van vrouwen in de reclame is jammergenoeg amper veranderd, zie je een boodschap over poetsen: je ziet een vrouw. Zorgen voor de kinderen: je ziet een vrouw. Terwijl in realiteit toch heel wat mannen dit evengoed doen.
Ik vond het ook frappant om bv. Huizenjagers te zien. En hoe de opmerking ‘dat is hier iets voor vrouw x’, telkens ze bij de wasplaats aankwamen. Ergerlijk als je het mij vraagt. Gelukkig zijn er ook andere verhalen. Zo kwam enkele maanden geleden onderstaande powerdame Anapama aan mijn deur kloppen.

Gewoon zoals ik ben graag
Anapama is sociaal werker van opleiding. Enkele maanden geleden boekte ze een portretshoot bij mij. Ze wou graag enkele natuurlijke foto’s die haar in beeld brachten gewoon zoals ze is. Waarom? Ze werkte destijds als straathoekwerker in Asse. “Het werkt altijd beter als die gasten u op social met ne toffe foto zien. Dat wekt interesse op.”
En dat vond ik een geweldige opdracht. Het moest dus helemaal conform de doelgroep zijn, dus het mocht wat ruwer. We gingen effe wandelen onder de brug van Dendermonde en namen de auto naar een ander plekje dat ik al lang wou in beeld brengen. Het ging snel, op 30 minuten waren we klaar met onze kleine tour de Grembergen. En het was een toffe ontmoeting.

























